Gå til hovedindhold

Fejlmeddelelse

  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 146 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 147 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 148 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).

3F’ernes pensionsselskaber slår konkurrenterne på kundeloyalitet.

Laila Mortensen, administrerende direktør i Industriens Pension.
FOTO: Pressefoto

Kunder i Industriens Pension og PensionDanmark, hvor mange 3F’ere har pensionsguldet opsparet, er mere tilfredse end Danmarks øvrige pensions-shoppere.

Med henholdsvis 66 og 64 point ud af 100 mulige topper de to selskaber årets loyalitetsindeks fra konsulenthuset Loyalty Group.

- Vi er naturligvis rigtig stolte over, at vi igen i år topper Loyalty Groups Pensionsindex, men frem for alt er vi glade for, at medlemmernes tilfredshed og loyalitet er løftet til et nyt niveau, siger Laila Mortensen, administrerende direktør i Industriens Pension, i en pressemeddelelse.

Indekset er baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer. Figuren inkluderer ikke mindre pensionsselskaber. Kilde: Loyalty Group.

Tættere kontakt

Fra 2016 - hvor Industriens Pension også lå øverst på indekset - til 2017 er kundetilfredsheden steget med 18 point.

Laila Mortensen mener, det skyldes, at pensionsselskabet er blevet bedre til at knytte medlemmerne tættere til sig.

- Og vi er lykkedes med at nå ud til de mange medlemmer, der ikke selv kontakter os. Den indsats ser ud til at bære frugt nu, siger Laila Mortensen.

Direktør og seniorrådgiver i Loyalty Group, firmaet bag undersøgelsen, Mikkel Korntved, giver i en pressemeddelelse et bud på, hvorfor arbejdsmarkedspensionerne klarer sig godt:

- De kommercielle selskaber har naturligt et større behov for at iscenesætte sig selv i kampen om kunderne. Det betyder også, at de skaber et højere forventningsniveau hos kunderne, som de efterfølgende skal indfri - og ideelt set overgå - for at sikre en høj grad af loyalitet.

Bedst i Europa

Målingen fra Loyalty Group kommer stort set samtidig med, at PensionDanmark for tredje gang på fem år vandt European Pension Funds Awards.

Derved blev PensionDanmark de første til at vinde prisen som Europas bedste pensionsselskab tre gange på fem år.

- Vi ser priserne som endnu en international anerkendelse af vores vedholdende fokus på at sikre, at vores medlemmer får mest muligt ud af deres pensionsopsparing, sagde PensionDanmarks administrerende direktør, Torben Möger Pedersen, i den forbindelse i en pressemeddelelse.