Gå til hovedindhold

Fejlmeddelelse

  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: field_partner i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).

De italienske brobyggere halter igen efter tidsplanen.

Vejdirektoratet forventer nu, at Storstrømsbroen først åbner for biltrafik i 2024 og togtrafik tidligst i 2026.

Åbningen af Danmarks tredjestørste bro trækker ud.

Vejdirektoratet, statens bygherre på den nye Storstrømsbro, forventer nu, at broen først åbner for biltrafik i 2024 og togtrafik tidligst i 2026.

- Vi beklager forsinkelsen og vil arbejde målrettet sammen med entreprenøren på at finde muligheder for at optimere den nye tidsplan, siger anlægsdirektør fra Vejdirektoratet, Erik Stoklund, i en pressemeddelse.

Vejdirektoratet skriver, at særligt entreprenørens brug af sammenstøbte elementer på broen har vist sig mere tidskrævende at projektere og udføre end oprindeligt troet. Men også corona-situationen med vanskelige rejseforhold i Europa får noget af skylden for forsinkelsen.

Den nye Storstrømsbro, som forbinder Sjælland med Falster, skulle oprindeligt have stået klar til biltrafik i 2022 og togtrafik i 2023.

Med den massive forsinkelse føjes endnu et punkt til listen af skandalesager på det milliarddyre anlægsprojekt.

Listen dækker allerede over alt fra korruptionsanklager til konkurs blandt de involverede selskaber og et livsfarligt arbejdsmiljø på det danske brobyggeri.