Gå til hovedindhold

Fejlmeddelelse

  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 146 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 147 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 148 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).

Masser af butikker har julekalendere med fine præmier lige nu. Hvis du er effektiv, øger du dine vinderchancer.

Bliv hurtigere til julekalender-arbejdet, og lær et par smarte tricks ved samme lejlighed.

Ok, lad os sige, at du i øjeblikket sidder med Chrome-browseren tændt på en bærbar.

  1. Hold tastaturets CTRL-tast nede og klik på disse 10 links: Loplus, Folkeferie, Jysk, BRF, Proshop,Elgiganten, Hifiklubben, Seas, Silvan, Stark, Jem&Fix, Cykelpartner. De burde alle åbne i nye faneblade.
  2. Tryk på Indstillingsknappen i Chromes øverste højre hjørne og vælg Bogmærker - Tilføj åbne sider som bogmærker. Du kan også brug CTRL+SHIFT+D
  3. Vælg, at alle fanerne skal ligge i mappen Julekalendere (slet Ny mappe og skriv Julekalendere i stedet, tryk Gem).

Nu har du gemt nogle steder, du dagligt vil søge tilbage til hele december måned.

Test at det virker

1. Tryk CTRL+SHIFT+O (O som i Olga). Nu ser du din bogmærkesamling.
2. Højreklik på Julekalendere og vælg Åbn alle bogmærker i nyt vindue.

Hurra! De åbner alle i et nyt vindue.

Hvordan kan det give dig større vinderchancer?

Før i tiden skulle du bruge 50 tastetryk og hukommelse for at følge med i alle julekalenderne.

Nu skal du bare højreklikke på en mappe med bogmærker. Så åbner de alle på én gang.

Du vil nu have overskud til at deltage i 50-100% flere julekalendere og dermed øge dine vinderchancer betydeligt.

Er det ikke plat at deltage i julekalendere?

At sidde og klikke rundt på Elgigantens julekalender løser ikke problemer med sult, nød og korruption.

Hvis du er i gang med at bekæmpe sult, nød og korruption, skal du endelig ikke gå på web-julekalenderne.

Men er alternativet at spille Candy Crush Saga eller se tv-avisen, er der vist ikke noget forgjort i at bruge sin tid på julekalenderne.

Du lærer mere med julekalenderne, end du gør af 3-på-stribe og nyhederne - og vinder måske en ferie eller en vaskemaskine.

Hvorfor lige Chrome?

Internet Explorer, Safari og Firefox er også udmærkede browsere. De kan samme trick med at samle bogmærker i mapper og åbne dem i ét hug.

Men logger man ind på Chrome (gør det via Indstillingsknappen i øverste højre hjørne), synkroniseres bogmærkerne mellem din bærbares browser og din smarte mobil.

Du har altså julekalender-bogmærkerne til rådighed i toget/bussen på vej hjem fra arbejde og kan klikke dig til præmier i stedet for at spille 3 på stribe (potentiel indtægt: 0 kroner) eller se nyheder (potentiel indtægt: 0 kroner).

Har du værdifuld insider-viden der kan gøre mig rig, rig, rig?

I mit hemmelige liv som webudvikler programmerer jeg cirka lige så mange konkurrencer/julekalendere som jeg deltager i, så jo, jeg ved lidt om, hvor chancerne for at vinde er størst.

1. Vælg julekalenderne med svære spørgsmål. Alle kan svare på "Den nye Toyota Futfuts 16-ventilers motor er meget lydløs. Hvor mange ventiler har den? 1, 2 eller 16?". Alle svarer på den slags. Men bare man skal klikke på et link for at finde ud af svaret, falder halvdelen fra. På dansk: DINE vinderchancer fordobles.
Mit bedste eksempel var en webquiz, jeg engang lavede for et medie. Den bestod af 10 ret svære spørgsmål. 16.000 mennesker læste spørgsmålene, 2.000 deltog i quizzen. Kun en (1) person havde 9 ud af 10 rigtige. Han vandt en MacBook Pro til 12.000 kroner i reel konkurrence med 0 andre. Jeg vil tro, at det har taget en time for ham at finde de rigtige svar (quizzen var svær). Men det blev en strålende timeløn. Generelt: regn med, at dine konkurrenter er dovne/fortravlede, og vælg de svære julekalendere.

2. Vælg julekalendere med få deltagere. Mange, mange mennesker deltager i Elgigantens julekalender. Meget færre deltager i Barneguidens julekalender eller Cykelpartners julekalender. Vinderchancerne i de små julekalendere er meget større end i de store. Men selvfølgelig skal du kun deltage i julekalendere, hvor du rent faktisk er interesseret i præmierne. Barnløse kan være ligeglade med barneguiden, teknikhadere kan være ligeglade med Elgiganten.

3. Regn med, at firmaerne er ærlige. Min erfaring er, at Fru Fortuna virkelig har bind for øjnene: vindere udtrækkes helt tilfældigt. Præmier gives aldrig til ansatte.

4. Lad være med at snyde. Før Macbook'en, bilen eller vaskemaskinen bliver sendt til den udtrukne vinder, kan du være nogenlunde sikker på, at et intelligent menneske lige har tjekket, at vinderen ikke har brugt 15 forskellige e-mailadresser eller andre snydetricks. Er der mistanke om snyd, trækkes en ny vinder, og der er ingen ankemuligheder. Spild ikke tiden med snyd. Tag de små og krævende quizzer og julekalendere - det giver klart de største vinderchancer.

Kan denne teknik bruges til andet end julekalendere?

JA! Og her kommer din egentlige præmie.

Du har lige lært, at du kan åbne links i nye faneblade ved at holde CTRL-tasten nede. Det er meget nyttigt i hverdagen.

Du har lige lært, hvordan du samler en masse nyttige links i en mappe og åbner dem i ét hug.

Hvis vi nu siger, at du til daglig læser Facebook, Google+, IT-Nørdens blog (naturligvis), vejrudsigten og tv-oversigten, kan du åbne dem i nye faneblade og føje dem til en bogmærkemappe kaldet Daglig læsning.

Aldrig mere tasteri. Du højreklikker bare på mappen og åbner alle links i nye faner. Så får du det, du vil have, let.