Gå til hovedindhold

Fejlmeddelelse

  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).

Der lyder kritik af Stena Line for ikke at gøre nok for corona-sikkerheden: For mange chauffører er samlet på for lidt plads i chaufførstuen.

Arkiv / billedbureauet Ritzau/Scanpix

Alt for mange chauffører er samlet på for lidt plads i chaufførstuen på Stena Lines færge til Sverige, og det gør det umuligt at holde sikkerhedsafstand i forhold til corona-smitte.

Sådan lyder kritikken fra godschauffør Klaus Dam Nielsen, Thisted, der sidst sejlede fra Halmstad til Grenaa torsdag i sidste uge.

- Vi sad omkring 30 chauffører fra 5-10 lande i chaufførrummet på færgen. Rummet er omkring 50 kvadratmeter. Man stopper ikke corona-krisen, når der sidder så mange. Jeg er nervøs for at blive smittet og vil ikke være i rum med så mange, siger han.

Vi skal kunne holde afstand

Han mener, at Stena Line kunne løse chaufførernes problem, hvis de låste den restaurant op, der ligger ved siden af chaufførstuen og også gav adgang til “slap-af”-rummet, der ligger i tilknytning til chaufførstuen.

- Det er vores eget ansvar at holde afstand, men det skal jo også være muligt, siger Klaus Dam Nielsen.

Stenaline har låst op – når det er relevant

Fagbladet 3F har spurgt pressechef hos Stena Line Carl Mårtensson, hvorfor områderne er aflåste, og om de vil blive låst op af sikkerhedsmæssige årsager?

Han oplyser i et mailsvar, at der er låst op. Men giver ikke svar på om, restauranten og “slap af”-rummet kommer til at stå permanet åbent, som Klaus Dam Nielsen ønsker.

- Når det er relevant, har vi nu låst områderne op og markeret gulve, så det er lettere at tage ansvar for social afstand. Det er også op til enhver person at handle ansvarligt og følge begrænsninger og anbefalinger, svarer Carl Mårtensson.

Han oplyser, at Stena Nautica-færgen mellem Halmstad-Grenaa er et svensk fartøj og Stena Line og skibsføreren overholder anbefalingerne fra de svenske myndigheder.