Gå til hovedindhold

Fejlmeddelelse

  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).

Parkerede fly på rad og række, tomme ankomsthaller og lukkede spisesteder. Københavns Lufthavn er en skygge af sig selv i disse dage. Se billederne af en lufthavn, som er sat på pause.

Corona-nedlukningen betyder, at SAS har været nødt til at grounde en stor del af sin flåde ved landingsbanerne i Københavns Lufthavn.
Joachim Rode


Der er stadig linet op med reb og stolper, så man kan holde god køkultur ved check-in skrankerne i terminal 2 i Københavns Lufthavn. Men man skal spejde langt efter passagerer i lufthavnen, der stort set er lukket ned på grund af corona-virus.

 


I transithallen er fodgænger-boulevarden mellem A-fingeren og resten af lufthavnen normalt tæt befolket af turister og forretningsrejsende. Nu er butikkerne lukket ned, og området ligger øde hen.

 


SAS-fly er parkeret flere steder i Københavns Lufthavn, fordi flyselskabet har indstillet stort set alle flyvninger. Her i en hangar. Motorerne er godt pakket ind.

 


På en normal dag vrimler det med køretøjer fyldt med bagage, som skal transporteres mellem rampen og bagagehallen. Nu holder de stille som oprangerede godstoge.

 


Lagkagehuset, O’Learys, Joe & the Juice, Starbucks - og her Aamanns. Spisestederne i transitområdet er lukket ned, så længe covid19 hærger.

 


Pushbacks parkeret på rad og række i Københavns Lufthavn. For tiden er der næsten ingen fly, som skal skubbes ud til take off.

 


Går turen med charterfly til sydens sol er det terminal 2, som er første stop. I disse corona-tider er der masser af plads til både taxaer og i p-huset til de få rejsende.

 


Det er dårlig forretning af parkere sine fly alt for lang tid på jorden; de skal helst holdes mest muligt i luften. Men covid19-nedlukningen betyder, at SAS har været nødt til at grounde en stor del af sin flåde ved landingsbanerne i Københavns Lufthavn.

 


Ved Flyvergrillen plejer flyspottere at beundre og registrere de mange fly, der letter og lander i Københavns Lufthavn. Nu bliver det mødt af et helt andet syn: Lange rækker af SAS-fly, som afventer den dag corona-krisen er drevet over, og vi igen kan begynde at flyve.