Gå til hovedindhold

Fejlmeddelelse

  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 146 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 147 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 148 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).

Det skaber problemer, når man tøver med at træde på bremsen. Derfor vil busselskab have chaufførerne til at motionere bremserne noget mere.

Nordjyllands Politi ved to kontroller i Aalborg har fundet fejl på bremserne ved halvdelen af 27 busser.
FOTO: POLFOTO - Arkiv

Busselskabet Keolis opfordrer chaufførerne til at træde noget mere på bremsen. Det skriver DR Nordjylland.

Det sker efter, at Nordjyllands Politi ved to kontroller i Aalborg har fundet fejl på bremserne ved halvdelen af 27 busser fra Keolis og Arriva - flest hos Keolis.

Ifølge leder af Tungvognscenter Nord, Peter Lindholdt, opstår bremseproblemerne blandt andet fordi chaufførerne sjældent bremser igennem, fordi de så risikerer at få anmærkninger for såkaldt "kunde-uvenlig" kørsel.

- Det skal være sådan, at når man kører ud fra anlægget og kommer til det første kryds, så trykker man hårdt på bremsen for at få bremserne varmet op og bevæget. Og så kan man gøre det samme, når man kommer hjem, siger han til DR Nordjylland.

Det er en opgave for værkstedet

Chaufførerne overvåges af et system, der skal medvirke til kunde- og miljøvenlig kørsel, og det er ifølge Nordjyllands Politi medvirkende til, at chaufførerne med betjentens ordvalg "fedtbremser" og dermed ikke får motioneret bremserne tilstrækkeligt.

Kommunikationsdirektør hos Keolis Joakim Vasehus synes godt om forslaget.

- Vi skal finde ud af, om det så er chaufførerne eller værksteder, der skal massere bremserne. Det kan ske, når bussen starter eller slutter, eller når bussen er inde til sine planlagte serviceeftersyn, siger Joakim Vasehus til DR Nordjylland.

Hos Arriva mener kommunikationsdirektør Morten Nissum Larsen, at det er en værkstedsopgave at motionere bremserne og ser ikke umiddelbart nogen grund til at foretage ændringer, siger han til det nordjyske medie.

/ritzau/