Gå til hovedindhold

Landets bedste fodboldrække får 3F som hovedsponsor og skifter fra starten af 2019/2020-sæsonen navn til 3F Superliga. Aftalen sikrer 3F’s medlemmer fri adgang til alle superligakampe.

Direktør i Superligaen A/S, Claus Thomsen, og forbundsformand i 3F, Per Christensen, præsenterede onsdag 3F som ny hovedsponsor for Superligaen.
Foto: Rumle Tornhøj Skafte

Du kan godt begynde at finde klaphatten og de støvede fodboldtrøjer frem fra gemmerne.

Fra næste superligasæson får medlemmer af 3F fri adgang til lægterne på landets fodboldstadioner.

Det er resultatet af en sponsoraftale, der blev præsenteret på et pressemøde onsdag.

Når slutspillet i superligaen skydes i gang på fredag, bliver det med 3F som hovedsponsor, mens turneringen skifter navn til 3F Superliga fra starten af 2019-2020-sæsonen efter sommerferien.

- Vi er utroligt stolte over i dag at kunne præsentere 3F som ny hovedsponsor og fra sommer som ny navnesponsor. Vi er glade for, at en så stærk og folkelig fagforening vil komme ind i det partnerskab, sagde direktør i Superligaen A/S, Claus Thomsen, på pressemødet. 

- Vi er også begejstrede over, at vi får et partnerskab, som ikke bare er af navn, men også af gavn, ved at 3F kommer til at bidrage til udviklingen af stemningen på stadion, sagde han.

Billetter til 3F’erne

Aftalen indebærer blandt andet, at medlemmerne af 3F kan hente billet til alle de kampe, som de har lyst til, samt købe en ledsagerbillet med rabat.

- Vi synes, at superligaen står for de samme værdier, som vi står for - nemlig sammenhold og fællesskab. Og så har vi handlet nogle gode aftaler hjem, som betyder, at vores medlemmer har nogle fordele. De har fri adgang til stadion og kan tage en ledsager med til nedsat pris. Og det er meget vigtigt for os, at vi nu får en synlighed, som vi aldrig nogensinde har haft før. Det betyder, som jeg ser det, at vi står langt stærkere, når det kommer til løn- og arbejdsvilkårsforhandlinger med vores modparter. Så jeg ser det som en kæmpe fordel for 3F, siger forbundsformand i 3F, Per Christensen.

Han påpeger, at sponsoratet også kommer til at gavne medlemmer, der ikke er interesseret i sporten.

- De af vores medlemmer, som ikke er interesserede i fodbold eller har andre interesser, får det ud af det, at 3F bliver synlige. Og når 3F er synlige, stærke og klare i billedet, så har vi også meget nemmere ved at gøre noget for vores medlemmer, siger Per Christensen.

Aftalen løber i en fireårig periode frem til sommeren 2023.